Як допомогти дитині з особливими потребами (Вголос)

  • 09.10.2019 15:42
Як допомогти дитині з особливими потребами (Вголос)

Якщо у вашої дитини аутизм, гіперактивність, дефіцит уваги, сенсомоторна чи моторна алалія (затримка розвитку), вам потрібна група фахівців, які допоможуть дитині розвиватися, пише Вголос.

Пояснює і радить Наталя Стручек, директор спеціалізованого садка для дітей з ментальними особливостями “Дитина з майбутнім”.

До яких фахівців слід піти на обстеження і консультації

Спочатку – невролог. Шукайте таких, які уже працювали з дітьми з особливостями розвитку.

Якщо пішли до невролога, зробіть енцефалограму. Лікар не може просканувати мозок і зрозуміти, чи там є якісь незрілості, чи це суто поведінкові проблеми.

Якщо в дитини є особливості розвитку, енцефалограму треба робити раз в півроку. Це допомагає будувати правильну програму розвитку дитини.

Обов’язково консультація гастроентеролога. Діти з особливостями часто мають проблеми з вибірковістю в їжі, запахах і так далі.

Якщо зачіпки є, далі – імунолог. Генетики – обов’язково.

Якщо в дитини аутизм, то це похід до психіатра.

Якщо дитині уже 5 років, не можна йти до 1-2 фахівців, а до інших ні.

Якщо 1,5-2 роки – першу функцію може взяти на себе психолог, мама може виконувати роль соціального педагога, тато – фізичного реабілітолога. Це може бути хорошим стартом.

Важливо, щоб фахівці пояснювали родині результати обстежень. Буває, родина пройшла енну кількість медиків, але інформації зрозумілої – нуль. І що робити далі – невідомо.

А якщо батьки пройшли усіх цих лікарів, до кого з цією папкою іти? Це найбільш болюче питання. Бо єдиного центру, який допоможе, зазвичай немає.

Тому на аналізи батьків має скерувати лікар, до якого вони потім повернуться з результатами і складуть разом з лікарем план роботи. І такий план буде з кожним фахівцем.

Аутизм, алалія, гіперактивність дитини – комплексні розлади, і налагоджувати їх треба комплексно.

Тут фізична реабілітація, психолог, дефектолог, логопед, соціальний педагог. Це гвардія спеціалістів, кожен працює в своїй зоні. Один психолог не впорається з таким обсягом.

Треба виводити дитину на рівень, щоб усі зони в дитини вирівнювалися і починали однаково рости.

Сім’я не має бути при цьому збоку, а виконувати рекомендації фахівців. Інакше є ризик, що дитина стоятиме на місці.

Головне – якнайбільше живої комунікації з дитиною. Діти з особливостями не розуміють, що їм кажуть, що від них хочуть, чи до них говорять. Вони зчитують емоції та інтонації.

Якщо ви щось дивитеся, дивіться разом з дитиною. Пояснюйте, що відбувається: хто куди поскакав тощо. Працюйте над пасивним словниковим запасом дитини. Постійно показуйте предмети, називайте їх. Робіть акценти, хваліть дитину, якщо щось виходить.

Дитиною треба займатися змалечку, не чекати, поки підросте. Тоді вона може навіть не потрапити в категорію дітей з особливостями, бо так рано буде втручання і корекція. Адже є діти з легким ступенем, яким потрібна соціальна допомога і вони добре розвиваються.

050 352 90 97

struchek@cwf.com.ua

https://childfuture.kiev.ua/uk/poslugi/

Код
Щоб залишити коментар, введіть Ваше ім'я, текст повідомлення та цифровий код, зображений на картинці. Будь ласка, не ображайте один одного, будьте ввічливими та грамотно висловлюйте свою думку. Адміністрація сайту залишає за собою право видаляти повідомлення нецензурного характеру та такі, що ображають честь і гідність інших людей.

Стрічка новин