Онлайн TV FM радіо FM пауза

Telegram – головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців

Telegram - головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців Новини

1-23 квітня 2025 Соціологічна група «Рейтинг» (Rating Group) провела дослідження медіаспоживання українців на замовлення ГО “Львівський медіафорум” і International Media Support. Теми опитування – інформаційна поведінка, медіаспоживання, довіра до ЗМІ, боротьба з дезінформацією та вразливість до неї.

Джерела інформації

  • Telegram – головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців. Телеграм-канали постійно або часто (4-5 днів на тиждень) читає загалом понад половина опитаних (52%).
  • На другому місці – YouTube (32% дивляться постійно або часто), на третьому – Facebook (28%).
  • Телемарафон «Єдині новини» і чати у Viber постійно або часто переглядають 25%.
  • Регулярне читання друкованих медіа — малопоширена практика: 84% ніколи не користуються газетами і журналами для отримання інформації.
  • Більшість українців також ніколи не отримує інформацію з радіо (75%), регіональних медіа (69%), регіональних онлайн-медіа (67%), міжнародних онлайн-медіа (66%).
iutub - Telegram - головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців - rai.ua

Довіра до медіа

  • Українці мало довіряють медіа загалом. Але відносно більше довіри – до Telegram-каналів (29%) і Youtube-каналів (24%).
  • Міжнародним й українським онлайн-медіа скоріше довіряють або довіряють 16%.
  • Найбільше українці не довіряють єдиному телемарафону (39% не довіряють або скоріше не довіряють, 24% вагаються, 19% важко відповісти).
feik - Telegram - головний засіб отримання інформації про актуальні події для українців - rai.ua
https://ms.detector.media/doc/images/news/33632/i75_ArticleImage_33632.webp

‍Як українці борються з дезінформацією

  • Майже 40% респондентів ніколи не перевіряють достовірність інформації, 18% роблять це завжди. Частіше перевіряє достовірність молодь (18—29 років), респонденти з вищою освітою, а також військові і ветерани.
  • 35% вважають, що їм легко або скоріше легко відрізняти правдиву інформацію від неправдивої в медіа, 28% — що їм це робити важко або скоріше важко.
  • Найпоширеніші практики перевірки достовірності – це використання власної інтуїції та досвіду (34%) і порівняння з кількома авторитетними джерелами (25%).

Вразливість до дезінформації

59% українців вразливі до дезінформації, як показали результати інформаційного тесту.

Чим вони вирізняються:

  • Значно менше підтримують вступ України до ЄС і НАТО, а також дії чинної влади.
  • Рідше переглядають суспільно-політичні новини та менше довіряють медіа.
  • Оцінюють власну здатність відрізнити правдиву інформацію від неправдивої так само високо, як і невразливі громадяни.
  • Коли перевіряють інформацію, вони дещо частіше спираються на власний досвід та інтуїцію та рідше порівнюють інформацію з різних джерел.
  • Відносно частіше це російськомовні чи двомовні респонденти, мешканці прифронтових територій, а також представники менш забезпечених і менш освічених категорій.

Підписуйтеся на наші канали, щоб завжди бути в курсі важливих новин Івано-Франківська та Прикарпаття.
• YouTube – https://www.youtube.com/@RAITVUA 
• Сайт ТРК «РАІ» – https://rai.ua/ 
• Facebook – https://www.facebook.com/profile.php?id=100063475576480
• TikTok – https://www.tiktok.com/@trkrai?is_from_webapp=1&sender_device=pc

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua