Онлайн TV FM радіо FM пауза

Нові дива: електропором і горщик, що сам нагрівається

На вигляд це звичайний пасажирський пором. Проте насправді все значно складніше: цей човен – приклад того, якою енергією живитимуться катери і кораблі у майбутньому. Він приводиться в рух за допомогою електродвигуна, а не звичайного дизельного двигуна, як більшість човнів.

Пором “Movitz “ запустили в дію у Стокгольмі минулого місяця, на разі його маршрут пролягає від центральної частини міста до західного передмістя, і назад.

Пором використовує так звану технологію “наддуву”. Це система швидкого зарядження нікель-метало-гібридного акумулятора: достатньо 10 хвилин, щоб човен працював протягом години на швидкості 9 вузлів.

Розробники технології стверджують, що така система дасть змогу зменшити викиди вуглекислого газу на 130 тонн і оксиду азоту на півтори тонни, а це у свою чергу означатиме скорочення експлуатаційних витрат на 30%.

“Тут використовується технологія “наддуву”, тобто, човен здатний рухатись протягом години після зарядження, а тоді знову потрібно приблизно 10 хвилин, щоб зарядити акумулятор. Отже, ця система – значно ефективніша, аніж тоді, коли вам потрібна для зарядки ціла ніч”, – розповідає один із розробників Ганс Торнелл.

На даний час є тільки одна станція, де можна здійснити перезарядку – у центрі Стокгольма, тобто під час дальших поїздок пором використовує власні дизельні електрогенератори. Втім, інші схожі станції вже споруджуються, і вже за кілька місяців зможуть обслуговувати електричний пором.

“Перевага, безумовно, полягає в тому, що такий пором – значно екологічніший. Дизельне судно такого ось розміру виділяє чимало вуглекислого газу, оксиду азоту та інших шкідливих для людини сполук. Ми частково володіємо вітряною електростанцією, таким чином, ми маємо контроль над усім електропостачанням: від пропелера до пропелера”, – каже далі Ганс Торнелл.

За словами капітана, електропором працює як звичайне судно з дизельним приводом. Різниця полягає в тому, що він працює значно тихіше, і вібрація – значно менша.
———————————————————————————————-

Цей горщик із назвою Mag Cook нагрівається зсередини під час обертання. Тут використовується технологія вбудованих магнітів, які створюють електромагнітне поле, яке, у свою чергу, генерує тепло. Один із розробників Ешлі Де Ґармо каже: з таким горщиком ви не матимете потреби в традиційних джерелах енергії.

“Він цілком незалежний від електромережі, та й від інших джерел енергії. Вас не обходитиме оплата за електроенергію. Якщо у вас є такий горщик, він сам вироблятиме власну енергію”, – стверджує Ешлі Де Ґармо.

Де Ґармо та його команда спроектували на комп“ютері два прототипи: горщик, що сам нагрівається, та ось це індукційне кільце. За його словами, простота технології і портабельність роблять їх незамінними у ситуаціях, коли люди відрізані від джерел електроенергії.

“Авжеж, вони портативний, тобто, ви можете взяти їх куди завгодно. З ними ви – незалежні від джерел електроенергії. Вам потрібен надійний і, так би мовити, нагрівальний притрій, чи не так? Отож, у них – гарний ринковий потенціал на випадок стихійних лих”, – каже далі Ешлі Де Ґармо.

За словами розробників, цю технологію можна використовувати і для інших потреб: наприклад, для опалення будинків та очищення води. У часи, коли оплата за електроенергію невипинно зростає, це може стати привабливою альтернативою.

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua