Портрет пензля Караваджо, італійського художника доби Бароко, уперше демонструють публіці в центрі Рима. До цього, відколи картину виявили в 60-х роках минулого століття, вона була в приватній колекції.
«Це шедевр Караваджо, який виявили 1963 року й відтоді ніколи не виставляли в музеях, на виставках. Він ніколи не був доступним для публіки», – розповідає Томас Клемент Саломон, директор Національної галереї старовинного мистецтва.
Справжнє ім’я Караваджо — Мікеланджело Мерізі. Він був майстром техніки світлотіні, через що його образи ніби оживали. Він вів бурхливе життя й помер 1610 року, не доживши й до 30 років.
1963 року йому приписали портрет монсеньйора Маффео Барберіні, який у XVII столітті став Папою Урбаном VIII — великим покровителем мистецтв.
«Лише небагато фахівців, починаючи з 60-х років і донині, мали змогу побачити її особисто. Одна річ — знати картину за фотографіями, але зовсім інша — побачити її зблизька й відчути якість і майже магнетичну силу цього портрета», – каже Паола Нікіта, куратор Національної галереї старовинного мистецтва.
Уважають, що портрет Барберіні Караваджо написав на межі XVII століття. А Папою Барберіні став 1623 року.
«Караваджо писав портрети, але майже всі вони втрачені або знищені, як, наприклад, портрет куртизанки Філліде Меландроні, який знищили в Берліні 1945 року. Це практично єдиний підтверджений портрет його римського етапу творчості», – пояснює Паола Нікіта, куратор Національної галереї старовинного мистецтва.
Музей розташований у Палаццо Барберіні. Його збудували за часів папства Урбана VIII.