Прибутковість власної справи, організованої на виробництві поліграфічної продукції, залежить від трьох факторів:
– потреби ринку у таких послугах: значна частина поліграфічного бізнесу побудована на рекламі. Доки є підприємства і компанії, яким вона потрібна, доти послуги друку будуть актуальними;
– особистих якостях власника та уміння планувати діяльність — універсальна вимога, яка не залежить від виду обраної справи;
– планування необхідних ресурсів та їх залучення, зокрема — поліграфічного обладнання. Апаратне забезпечення, яке відповідає вимогам ринку — запорука успішного розвитку.
Як обрати обладнання на початку справи:
Звичайно, багато чого залежить від суми наявних коштів, виділених на придбання техніки. Та великий бюджет не рятує від помилкових рішень. Власники крупних друкарень, які починали свій бізнес з копіювання документів у коридорах навчальних закладів та у переходах, поділилися своїм баченням успішного старту, що має допомогти початківцям.
1. Визначте цільову аудиторію та її потреби. Прорахуйте потреби у певних видах техніки, її виробничу здатність. Наприклад: масове копіювання, друк книжок чи бюджетних листівок — техніка для чорно-білого друку, за допомогою якої виготовляється багато примірників у короткий термін. Для кольорових брошур, фотографій та взагалі друку зображень високої якості — обладнання з високою роздільною здатністю. Всі види обладнання є на price.ua: широкий ціновий діапазон, максимальна кількість виробників, представлених в Україні, відгуки, акції та знижки.
2. Після визначення приблизного переліку поліграфічної техніки, дізнайтесь чи потрібно робітнику, який буде з нею працювати проходити спеціальне навчання. Чи може достатньо вивчити інструкцію та декілька днів активно попрацювати на обладнанні. Слушна порада: якщо це малий бізнес, до якого буде залучено декілька чоловік, власнику варто самостійно оволодіти необхідними навичками виготовлення продукції, а потім уже навчати найманого працівника. Це допоможе контролювати якість, процес та планувати обсяг робіт.
3. Дотримайтесь балансу між ціною обладнання і його якістю. Це та тонка межа. Від якої залежить продуктивність та якість. Часті помилки:
придбання однієї одиниці дорогої техніки, яка стає на підприємництві взагалі єдиним екземпляром;
купівля дешевого китайського аналогу, який ламається у перший місяць;
невірні розрахунки навантаження: велика потужність, яка не використовується у зв’язку із відсутністю відповідної кількості замовлень, або занадто мала. Із-за цього втрачаються клієнти, друкарня не вкладається у обумовлений термін або обладнання взагалі виходить із строю.
Третій пункт вимагає від майбутньої акули поліграфічного бізнесу балансування на межі точної аналітики, отриманої внаслідок вивчення того сегменту, в який вона зайде, та інтуїції. Оптимальне рішення — це придбання 3-4 найменувань техніки середньої цінової категорії та мати у резерві кошти. Їхня сума має дорівнювати 75% від тієї, яку вже витрачено. Така “подушка безпеки” допоможе оперативно придбати техніку певного виду при надходженні масштабного замовлення або відремонтувати чи придбати нову у випадку форс-мажору. До речі, є випадки, коли власник міні-друкарні перезамовляв виготовлення крупної партії у більшій типографії, не заробляючи на цьому ані копійки. Головним було — не втратити репутацію. Та це вже інша тема…