У рамках системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА) для платників податку передбачено механізм повернення суми коштів з електронного рахунку платника, відкритого в Казначействі для роботи в СЕА (далі – електронний рахунок), до бюджету чи на його поточний рахунок.
Цей механізм не розповсюджується на додатковий електронний рахунок, відкритий для сільськогосподарських підприємств, що обрали спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Податкового кодексу України.
Так, відповідно до підпункту 2001.6. статті 2001 Податкового кодексу України у разі, якщо на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість сума коштів на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої декларації (далі – зайво зараховані кошти), платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової декларації заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню:
а) або до бюджету в рахунок сплати податкових зобов’язань з податку;
б) або на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку.
При цьому перерахування коштів на поточний рахунок платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, над сумою податкових зобов’язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість у такому звітному періоді (п. 200¹.5 ст.200 Податкового кодексу України).
Більш детальні роз’яснення, щодо особливостей перерахування до бюджету чи на поточний рахунок платника податку зайво зарахованих коштів на електронний рахунок та, зокрема, щодо особливостей сплати податкових зобов’язань з ПДВ, визначених у податкових деклараціях з ПДВ за звітні періоди лютий – травень 2015 року, що подані із запізненням, Державною фіскальною службою України надано у листі від 26.08.2015 № 31730/7/99-99-19-03-02-17, який розміщено на веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63902.html).
З 1 вересня 2015 року збільшено вартісний критерій для основних засобів з 2500 грн. до 6000 грн.
Як повідомлили фахівці ГУ ДФС у Івано-Франківській області, з 1 вересня 2015 року збільшено вартісний критерій для віднесення матеріальних активів до основних засобів, з 2500 гривень до 6000 гривень.
Основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів).
Також інформуємо, що такі основні засоби призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, та вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом і очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Такі зміни внесені у підпункт 14.1.138 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України Законом України від 17.07.2015 року № 655-VIII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків”.
З 6 вересня змінюється порядок визнання товарів гуманітарною допомогою
6 вересня цього року набирає чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про гуманітарну допомогу” . Вказаним Законом передбачено, що визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюють, окрім центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, обласні державні адміністрації.
Законом запроваджено ряд новацій:
-до переліку підакцизних товарів, які можуть будуть визнані гуманітарною допомогою, включено транспортні засоби, що надходять у період проведення АТО для отримання і використання визначеним Законом службам, військовим формуванням та автомобілів, обладнаних для перевезення інвалідів з ураженням опорно-рухового апарату;
-митне оформлення гуманітарної допомоги тепер буде здійснюватися на території адміністративно-територіальної одиниці або ж органа, який прийняв рішення про визнання гуманітарною допомогою вантажу;
-якщо таке рішення прийняв центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, тоді митне оформлення проводиться за місцем, визначеним відповідно до Митного кодексу України;
-згідно з законом є обмеження щодо визнання товарів гуманітарною допомогою за рішеннями обласних держадміністрацій, зокрема такими товарами можуть бути визначено лише легкові автомобілі для забезпечення ними інвалідів та дітей-інвалідів, які перебувають на обліку для їх отримання та вантажів до трьох тон у порядку, встановленому Кабміном.
-виключена із Закону стаття 14, якою встановлювалися обмеження на ввезення гуманітарної допомоги сільськогосподарської продукції, продовольства та інших товарів, а також кількісне та вартісне обмеження пільгового ввезення гуманітарних вантажів одним отримувачем.
ДПІ у Галицькому районі