Онлайн TV FM радіо FM пауза

Укравтодор складає плани, як вибратися з «боргової ями»

«Всі зобов’язання Укравтодору перед міжнародними фінансовими організаціями за кредитами та контрактами будуть виконані у встановлені строки та у повному обсязі, у той час як більшість запозичень на внутрішньому фінансовому ринку підлягатиме реструктуризації», – розповів Голова Державного агентства автомобільних доріг України Олександр Малін представникам ЗМІ. Про це «Хрещатику» повідомили в прес-службі Укравтодору.

За його словами, на сьогодні кредитний портфель Укравтодору складає близько 37 мільярдів гривень. Більша його частина – це цілком доброякісні кредити МФО, залучені на вигідних багаторічних умовах, інша – середньо та короткострокові кредити українських банків, залучені на різних умовах, у тому числі й неприйнятних, а також цінні папери, котрі були розміщені у закритому режимі під високі відсотки. 

На поточний та наступний рік приходиться пік боргового навантаження, адже окрім самих кредитів, котрі треба повертати поетапно, є ще й зобов’язання щодо їх обслуговування, а також сукупна заборгованість Укравтодору перед підрядними організаціями за роботи виконані у минулі роки – їх обсяг за різними оцінками складає від 3 до 4 млрд. грн.

«Вибратися з «боргової ями» ми можемо лише шляхом реструктуризації вітчизняної частини кредитного портфелю, а також за рахунок виділення коштів Спеціального фонду Державного бюджету виключно на фінансування дорожньої галузі», – підкреслив він.

Враховуючи те, що за останні 2 роки недонадходження у спецфонд за оцінками експертів коливається від 4 до 7 млрд. гривень, обсяги фінансування галузі такі, що коштів не вистачає на виконання навіть поточного ремонту.

За його прогнозами, у найближчі півтора року єдиним джерелом фінансування капітального ремонту та реконструкції існуючих автомобільних доріг, а також будівництва нових – будуть лише міжнародні фінансові організації.

«Ми вже провели переговори щодо подальшої співпраці з Європейським інвестиційним банком. Попереду – подібні ж зустрічі з представниками  Світового банку та Європейського банку реконструкції та розвитку», – зазначив Голова.

Він додав, що кошти, передбачені Держбюджетом спрямовуватимуться виключно поточний ремонт, експлуатаційне утримання, а в окремих випадках – проведення невідкладних робіт на стратегічно значимих об’єктах, стан яких визнано аварійним, серед яких мости, міжнародні пропускні пункти.

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua