Під час наради дано доручення територіальним громадам: забезпечити організацію управління побутовими відходами, відходами будівництва та знесення на підконтрольній їм території; забезпечити організацію ліквідації несанкціонованих та стихійних сміттєзвалищ; забезпечити належне утримання полігонів твердих відходів.
Про це повідомляє Світлана Онищук Голова Івано-Франківської ОВА.
На сьогодні на території Івано-Франківської області діють 15 полігонів та сміттєзвалищ загальною площею понад 87 га. Їхня завантаженість перевищує 85%. На сьогодні чимало з цих об’єктів експлуатуються із порушенням екологічних і санітарних вимог, що, зокрема, призводить до масштабних пожеж. Лише від початку року зафіксовано 9 загорянь, до ліквідації яких залучено великий ресурс.
У березні органам місцевого самоврядування, власникам полігонів твердих побутових відходів було доручено забезпечити належне утримання полігонів та недопущення виникнення пожеж на цих територіях.
Аби вирішити питання з експлуатації сміттєзвалищ у рамках Національної стратегії управління відходами розроблено Регіональний план управління відходами до 2030 року. Запропонована модель передбачає будівництво одного центрального об’єкта поводження з відходами, у який включено:
- компостування;
- сортування;
- перероблення та захоронення;
- 4 малі об’єкти, на яких буде здійснюватися сортування, перероблення та захоронення відходів. Їх планується розмістити на території Бурштинської, Городенківської, Калуської, Косівської, Надвірнянської міських територіальних громад.
Також на опрацюванні пропозиція австрійської компанії «Гігаджоуль», яка має намір інвестувати у будівництво сучасного комплексу переробки відходів на території Івано-Франківщини.