У Нідерландах відкрився випробувальний полігон Європейського центру Hyperloop. Тут тестуватимуть вакуумний поїзд.
Труба завдовжки 420 метрів складається із 34 секцій діаметром два з половиною метри. Її також оснащено так званим перемикачем лінії руху.
«Це створює ефект мережі доріг. Тобто це своєрідне шосе, магістраль із труб. Транспортні засоби можуть в’їжджати та з’їжджати з неї або змінювати смугу руху, щоби потрапити до іншої частини Європи чи іншого пункту призначення», – розповідає Марінус ван дер Мейс, спеціаліст із технологій та інжинірингу.
Розвивати проєкт вакуумного поїзда одинадцять років тому запропонував американський мільярдер Ілон Маск. Згідно з концепцією, капсула пересувається на магнітній або повітряній подушці в трубі, де створено низький атмосферний тиск. Водночас швидкість може сягати 700 кілометрів за годину.
Прихильники цієї ідеї вважають, що Hyperloop буде набагато ефективнішим за швидкісні залізниці та літаки, які виконують короткі рейси. До того ж вакуумні потяги, на їхню думку, екологічніші.
«Я очікую, що до 2030 року з’являться перші маршрути вакуумних поїздів завдовжки, можливо, п’ять кілометрів. І ними їздитимуть пасажири. Такі дороги готуються відкрити, наприклад, в Італії та Індії», – наголошує Саша Ламме, директор Європейського центру Hyperloop.
Є і ті, хто критикує такі проєкти. Деякі експерти підрахували, що будівництво лінії вакуумних поїздів економічно недоцільне. Проте фахівці Європейського центру Hyperloop не погоджуються.
«Ми вже збудували європейський центр і розуміємо, що можемо конкурувати зі швидкісними залізницями. Ми ще не запровадили всю оптимізацію витрат, але можемо зробити це найближчим десятиліттям, щоб ще більше зменшити витрати», – зазначає Саша Ламме, директор Європейського центру Hyperloop.
У будівництві випробувального полігону брало участь понад 50 компаній. Проєкт фінансує Європейська комісія та уряд Нідерландів.