Онлайн TV FM радіо FM пауза

Що шукають прикарпатці в інтернеті

Загальна інформація
Станом на липень 2015 року, в Івано-Франківській області налічується 575 тисяч осіб віком від 15 років, які хоча б раз на місяць виходять в інтернет. Це 50 % усього населення області цієї вікової групи. Серед них трохи більше чоловіків (290 тисяч проти 284,5 тисячі жінок). Рівень проникнення інтернету в цьому регіоні дещо вищий, ніж середній по Україні, який становить 46 %.
Інтернет-аудиторія Івано-Франківської області порівняно молода: 46 відсоткам користувачів – від 15 до 29 років. Це більше, ніж у цілому по країні, де на цю вікову категорію припадає 40 %.
ввімкніть показ зображень для перегляду картинки
Щомісяця пошуком Яндекса користуються загалом близько 200 тисяч мешканців Івано-Франківська та області. Але не всі роблять це регулярно: у вересні щодня заходили в Яндекс у середньому 40 тисяч іванофранківців і щодоби задавали понад 180 тисяч запитів (це приблизно 5,6 млн за місяць).
Серед запитів від жителів Івано-Франківської області, для яких можна визначити мову, понад 60 % – українською. Це набагато більше, ніж у середньому по Україні (18,5 %). Ще 37 % запитів іванофранківці задають російською, а решту – іншими мовами, в основному англійською.
Цілі та теми пошукових запитів
Найпопулярніші теми у пошуку серед іванофранківців – це соцмережі, ігри та кіно. У сумі на них припадає майже чверть усіх запитів до Яндекса. Усупереч поширеній думці, порнозапити – лише на четвертому місці за популярністю. При цьому стільки ж запитів задають про навчання (навчальні матеріали, готові вирішення домашніх завдань, реферати, твори зі шкільної програми тощо). Про ігри та порно іванофранківці запитують дещо частіше, ніж мешканці інших регіонів України, натомість про здоров’я – трохи рідше. Можливо, це пов’язано із відносно високою часткою молоді серед інтернет-аудиторії області.
У топ-10 популярних пошукових тем серед жителів Івано-Франківська також входять серіали, мультфільми, телебачення, музика і техніка. Від них трохи відстали запити на автомобільну тематику та про погоду.
ввімкніть показ зображень для перегляду картинки
Зміна політичної ситуації в Україні протягом останніх двох років помітно вплинула на запити користувачів про поточні події. Так, якщо у вересні 2013 року жителі Івано-Франківська та області задали Яндексу менше 16 тисяч запитів зі словом «новини» або «новости», то у березні 2014, із початком подій у Криму, – майже у 4 рази більше. Прикметно, що в інших областях новинами найбільше цікавилися під час загострення ситуації в Криму і зоні АТО, а в Івано-Франківській – у зв’язку з останнім різким падінням гривні у лютому 2015 року.
ввімкніть показ зображень для перегляду картинки
Популярні та рідкісні пошукові запити
Топ-10 запитів до Яндекса практично однаковий у різних областях України й майже не змінюється навіть із року в рік. Він не відбиває життя навколо і події, які хвилюють жителів країни. Що б не сталося у реальному житті, у топ-10 все одно потрапляють назви популярних соцмереж, інших інтернет-сервісів, порно, погода, іноді новини та пошук роботи. Якщо говорити про іванофранківців, то близько 8 % їхніх запитів припадає лише на 10 найпопулярніших формулювань.
Топ-10 запитів жителів Івано-Франківської області до Яндекса восени 2015 року (точні формулювання):
1. [вк]
2. [одноклассники]
3. [порно]
4. [вконтакте]
5. [ютуб]
6. [гугл]
7. [перекладач]
8. [погода в івано-франківську]
9. [одноклассники моя страница]
10. [dr] («вк», набране у неправильній розкладці клавіатури – прим.)
Події життя за вікном мало впливають навіть на топ-200 найпопулярніших запитів до Яндекса, хоча зрідка туди потрапляють надзвичайні події, свята або теми зі шкільної програми, які одночасно вивчають у різних класах усіх шкіл області.
Насправді жителі Івано-Франківської області формулюють свої думки дуже по-різному. Майже 30 % запитів до Яндекса – так звані унікальні, тобто ті, які задають не частіше одного разу на тиждень. Серед них є, наприклад, такі:
ввімкніть показ зображень для перегляду картинки
Пошуковий інтерес
Пошукові запити користувачів добре відображають змінення інтересу до окремих тем у реальному житті – наскільки активно явищем або подією цікавилися раніше і як цікавляться зараз.
До минулого року в ужитку іванофранківців не було слова «АТО». Це видно і з пошукових запитів – до квітня 2014 питань із ним надходило одиниці. У травні їх кількість раптом зросла до тисячі, а у моменти особливих загострень подій в зоні АТО жителі Івано-Франківська задавали 10–13 тисяч запитів із цією абревіатурою за місяць. Останнім часом їх кількість знизилася, але все одно тримається на рівні 4–5,5 тисячі на місяць – це поняття стало частиною життя.
Ще один приклад – курс долара. Дивлячись на пошукові запити мешканців Івано-Франківська, легко згадати, коли саме і як сильно «обвалювалася» гривня за останні два роки.
ввімкніть показ зображень для перегляду картинки
Інколи пошуковий інтерес – кількість запитів на ту чи іншу тему – може суттєво змінюватися протягом кількох днів або навіть годин. Хороший приклад – місцеві вибори. Цього року кількість запитів про них почала рости вже у вересні. В останній понеділок напередодні виборів іванофранківці спитали про них вже 200 разів за вечір, а увечері в неділю 25 жовтня – майже 800 разів.
До речі, протягом останнього тижня перед голосуванням іванофранківці задавали Яндексу найрізноманітніші запити про цю подію. Щодня вони цікавилися, як зміниться курс валют – [прогнози на курс долара після виборів], [як коштуватиме долар після виборів 2015], [ЧИ ПІДРОСТЕ ДОЛАР ПІСЛЯ ВИБОРІВ], [що буде з курсом долара після виборів], просили про пораду – [за кого голосувати на виборах 2015 івано-франківськ], [за кого голосувати на виборах в яремче], [за кого голосувати на виборах 2015 в калуші], ще до оголошення результатів у четвер питали, [як оскаржити вибори депутатів], а рівно о 20:00 у неділю шукали [перші результати виборів].
Додаток
Топ-10 товарів, які іванофранківці найбільше хотіли купити на початку жовтня (за даними пошуку Яндекса):
1. Мотоцикл/скутер
2. Автомобіль
3. Квартира
4. Кінь
5. Будинок
6. Телефон
7. Зварювальний апарат
8. Шкіряна куртка
9. Трактор
10. Корова
Топ-10 товарів, які іванофранківці найбільше хотіли продати на початку жовтня (за даними пошуку Яндекса):
1. Будинок
2. Кінь
3. Квартира
4. Автомобіль
5. Голуби
6. Дрова
7. Собака
8. Машинка для вишиванок (шукають саме в такому вигляді – прим.)
9. Рушниця
10. Зерно
Топ-10 професій, які мешканці Івано-Франківської області найчастіше шукали в Яндексі у жовтні цього року:
1. Будівельник
2. Охоронець
3. Водій
4. Юрист, кранівник
5. Пакувальник
6. Вишивальниця бісером
7. Прибиральниця
8. Вокалістка, інженер-механік
9. Поліцейський 
10. Пекар
Топ-15 страв, які жителі Івано-Франківської області хочуть приготувати наприкінці жовтня:
1. Пляцки
2. Страви з гарбуза
3. Кекси/мафіни
4. Квашена капуста
5. Булочки
6. Піца
7. Пиріг з яблуками
8. Другі страви з картоплі
9. Сирники
10. Млинці

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua