Як зробити релігійні традиції доступнішими та ближчими для світських людей? Як мають світські ЗМІ писати про діяльність церкви та про життя священнослужителів? Яку роль медіа можуть відігравати у ширенні християнських цінностей і як етично висвітлювати проблеми церкви?
Ці та багато інших питань було порушено під час по-справжньому унікального заходу – медіа-форуму «Церква і журналістика». Перший такий форум відбувся цими вихідними в івано-франківському богословського університеті, а організаторами стала греко-католицька місія «Апостол», пише ГК.
Мета заходу – налагодження співпраці між журналістами та церквою, аби сприяти поширенню християнські цінностей в українському суспільстві. Як зазначила одна з організаторів форуму, Любов Терлецька, захід орієнтований одночасно і на представників церкви, і на місцевих журналістів. Всього на форум завітало більше 80-ти учасників, серед них: журналісти,священики, студенти кафедри журналістики та духовної семінарії.
«Мета заходу – навчити церковних осіб, хто при церквах відповідає за поширення інформації, по-сучасному працювати, достукуватися до людей. А для журналістів – не боятися писати на теми релігії та церкви, вміти знаходити контакт з церквою та бути відкритими до співпраці», – розповідає Любов Терлецька, головний редактор телестудії Місія «Апостол».
Як зазначає о. Ігор Яців, прес-секретар глави УГКЦ, засоби масової інформації є посередниками та комунікаторами між церквою та суспільством. «Через засоби масової інформації церква може доносити погляди, ідеї, цінності. Тому важливе порозуміння. Відповідальність за репутація церкви лежить не тільки на церковних особах, а й на журналістах, що висвітлюють релігійні теми».
Анатолій Бабинський, головний редактор суспільно-релігійного часопису «Патріархат»: «Головна проблема церкви під час спілкуванні ЗМІ, це її закритість. Усі рішення в церкві приймаються закрито, громадськість дізнається про зміни пост-фактум. Сама ж церква зазвичай вороже ставиться до журналістів, в першу чергу бачачи в журналістах загрозу, а не партнерів. Такий стан речей є неправильний».
Ідея проведення медіа-форуму виникла в грудні минулого року, таким чином колектив телестудії Місія «Апостол» хотіли відзначити ювілейну 100-у програму «Знак часу». «Я думаю це тільки початок, адже очевидна практична користь від такого заходу. Пройшли майстер-класи і для журналістів, і для студентів, і для представників церви», – Любов Терлецька.
Організатори поділилися з Галицьким кореспондентом про плани на майбутнє – мріють зробити церковний словник для журналістів, який би допоміг журналістів розібратися в релігійній термінології.