За даними Державної служби статистики України з 2008 по 2020 рік поширеність куріння серед населення віком від 12 років знизилася на 36%. Про це пише Івано-Франківський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ.
“За прогнозами ВООЗ, до 2025 року ми мали б досягти зниження поширеності вживання тютюну ще на 25,9 %, але розуміємо, що через повномасштабну війну, скоріш за все, цього показника не досягнемо. Тож наше завдання – вжити всіх можливих заходів, щоби не допустити відкату назад нашого поступу “, – наголошує Ігор Кузін.
З 2012 року більшість форм реклами тютюнових виробів заборонена в Україні, проте не була врегульована так звана тютюнова викладка – демонстрація виробів у точках продажу. Це створювало ризики того, що діти й підлітки можуть активніше долучатися до куріння, якщо вони постійно бачитимуть таку рекламу. Крім того, не було врегульовано рекламу вейпів та електронних сигарет.
За словами Ігоря Кузіна, споживання електронних сигарет дітьми у віці 13–15 років становить 18,2 % – і це дуже великий показник. Тож від липня 2023 року набуде чинності норма закону, яка забороняє рекламу е-сигарет та приладів для нагрівання тютюну.