Чого тільки не трапляється in the world! Подумав так, прочитавши розповідь про те, як в одному з голандських міст the police helped 99-річній woman потрапити у jail. При цьому вона не вчинила ніякого правопорушення, а лише went to the police station and told the police officer that her final wish was to spend time in a jail cell.
Може це й a whim, але поліцейські поставилися до her wish серйозно, і не лише помістили її на короткий час in a jail cell, але вона навіть was handcuffed.
The woman wanted відчути на практиці, що означає жити у в’язниці. Це була її давня dream, і, як бачимо, it came true.
Що ж, це добре, що dreams come true, але, I hope your dreams will be більш практичними і приземленими, принаймні без дивацтв і whims. Тоді більша ймовірність, що вони will come true, а Ви досягнете successes in your life.
А поки що – кілька слів і словосполучень, і then, після цієї розминки, слухайте аудіофайд L 32 – 1 і виконуйте вправи.
world (уеелд) – світ
Police (пелііс) – поліція
A police station (е пелііс стейшен) – поліцейська дільниця
Told (тоулд) – повідомила, розповіла, сказала (минулий час від дієслова to tell)
A police officer (е пелііс Офісе) – офіцер поліції
A jail (е джейл) – в’язниця
A jail cell (е джейл сел) – в’язнична камера
Handcuffs (ХЕндкафс) – наручники
He was handcuffed (Гіі уОз ХЕндкафт) – на нього надягнули наручники
She was handcuffed (Шіі уОз ХЕндкафт) – на неї надягнули наручники
ПРИМІТКА: Оскільки у тексті розминки є дві форми минулого часу двох неправильних дієслів (went – цю форму Ви знаєте, і told), то згадайте ще раз уже знайомі Вам неправильні дієслова і спробуйте запам’ятати форму минулого часу неправильного дієслова to tell , for example:
She tells me about her relatives. – Вона розповіДАЄ мені про своїх родичів.
She told me about her grandparents. – Вона розповіЛА мені про своїх дідуся й бабусю.
Тож тепер Ви вже знаєте наступні неправильні дієслова і їхні форми минулого неозначеного часу:
To become (became)
To come (came)
To fly (flew)
To go (went)
To send (sent)
To tell (told)
Що ж, трохи відпочили, тож тепер прослухайте аудіофайл L 32 – 1, перечитайте ще раз текст розминки, переконайтесь, що Ви усе зрозуміли і навіть багато що запам’ятали, а тоді продовжуйте роботу над вправами.
Exercise 1. Назвіть англійською мовою наступні числівники:
1987, 1989, 200, 2002, 2008, 1320, 1530, 2001, 1302, 1201, 2003, 1200, 1535, 2011.
Exercise 2. Скажіть англійською мовою:
Як Вас звати? – Мене звати …
Скільки Вам років? – Мені … років.
Скільки йому років? – Йому … років.
Скільки їй років? – Їй … років.
Скільки років Богдану? – Богдану … років?
Моєму сину … років.
Моїй дочці … років.
Моїй дружині … років.
Моєму чоловікові … років.
9-річний хлопець, 10-річна дівчинка, 99-річна жінка.
Я посилаю, ти посилаєш, він посилає, вона посилає, ми посилаємо, вони посилають.
Я посилав, ти посилав, він посилав, вона посилала, ми посилали, вони посилали.
Як справи у Вас? – У мене все добре, дякую.
Містер Сендунь чекає Вас у своєму кабінеті.
2 січня, 3 лютого, 4 березня, 5 квітня, 6 травня, 7 червня, 8 липня, 9 липня, 10 липня.
У нього чорне волосся і карі очі. У неї коричневе волосся і сині очі.
Прослухайте аудіофайл L 32 – 2 і після цього продовжіть роботу над вправами.
Граматика
Речення з дієсловом to be
На практиці ця тема Вам знайома, треба лише дещо узагальнити. (Не лякайтесь, що так багато написано: понад 90 відсотків з того, про що піде мова, Ви вже знаєте з практики попередніх уроків!).
Отож, ви чудово знаєте усі форми дієслова to be у теперішньому неозначеному часі, а також у минулому і майбутньому. (У дужках я записав скорочені форми, які особливо часто вживаються у розмовній мові).
I am (I’m) – я є
You are (You’re)
He is (he’s)
She is (she’s)
We are (we’re)
They are (they’re)
Examples:
We are tired. – Ми втомилися.
She is happy. – Вона щаслива.
A pencil is on the desk. – Олівець на столі.
There is a pencil on the desk. – На столі (знаходиться) олівець.
They are in the room. – Вони у кімнаті.
Минулий час:
I was – я був (була)
You were
He was
She was
We were
They were
Examples:
She was happy. – Вона була щаслива.
A pencil was on the desk. – Олівець був на столі.
There was a pencil on the desk. – На столі був (знаходився) олівець.
They were in the room. – Вони були у кімнаті.
Майбутній час:
I will be (I’ll be) – я буду (у значенні: десь знаходитись чи бути кимось або якимсь)
You will be (you’ll be)
He will be (he’ll be)
She will be (she’ll be)
We will be (we’ll be)
They will be (they’ll be)
Examples:
She will be happy. – Вона буде щаслива.
A pencil will be on the desk. – Олівець буде на столі.
There will be a pencil on the desk. – На столі буде (знаходитиметься) олівець.
They will be in the room. – Вони будуть у кімнаті.
А тепер the same дієслово у заперечній формі (у дужках так само вказано скорочені форми – у тих випадках, у яких вони існують, звісно):
I am not – я не є
You are not (you aren’t)
He is not (he isn’t)
She is not (she isn’t)
We are not (we aren’t)
They are not (they aren’t)
Examples:
We are not tired. – Ми не втомилися.
She is not happy. – Вона не щаслива.
A pencil is not on the desk. – Олівець не на столі.
There isn’t a pencil on the desk. – На столі немає олівця.
They are not in the room. – Вони не у кімнаті.
Минулий час:
I was not (I wasn’t) – я не був (не була)
You were not (you weren’t)
He was not (he wasn’t)
She was not (she wasn’t)
We were not (we weren’t)
They were not (they weren’t)
Examples:
She was not happy. – Вона не була щаслива.
A pencil was not on the desk. – Олівець не був на столі.
There wasn’t a pencil on the desk. – На столі не було олівця.
They were not in the room. – Вони не були у кімнаті.
Майбутній час:
I will not be (I won’t be) – я не буду
You will not be (you won’t be)
He will not be (he won’t be)
She will not be (she won’t be)
We will not be (we won’t be)
They will not be (they won’t be)
Examples:
She will not be happy. – Вона не буде щаслива.
A pencil will not be on the desk. – Олівець не буде на столі.
There won’t a pencil on the desk. – На столі не буде олівця.
They will not be in the room. – Вони не будуть у кімнаті.
Якщо ми хочемо поставити запитання, тоді ми дієслово to be (у потрібній формі) вміщуємо на початок речення:
Am I? – я є? Чи я є?
Are you?
Is he?
Is she?
Are we?
Are they?
Examples:
Are you tired? – Ви втомилися?
Is she happy? – Вона щаслива?
Is there a pencil on the desk? – На столі є олівець?
Are they in the room? – Вони у кімнаті?
Are they able to read in English? – Вони вміють читати по-англійськи?
Відповіді можуть бути короткими:
Are you tired? – Ви втомилися? – Yes, we are. – Так, (втомилися).
Is she happy? – Вона щаслива? – Yes, she is. – Так, (щаслива).
Are they in the room? – Вони у кімнаті? – Yes, they are. – Так, (є у кімнаті).
Are they able to read in English? – Вони вміють читати по-англійськи? – Yes, they are. – Так, (вміють).
Is there a pencil on the desk? – На столі є олівець? – Yes, there is. – Так, є.
ПРИМІТКА: Якщо у реченні є конструкція there is (there are), то у відповіді повторюється ця конструкція: there is – в однині і there is – у множині:
Is there a bench in front of the house? – Yes, there is. – Перед будинком є лавиця? – Так, є.
Are there trees in the park? – Yes, there are. – У парку є дерева? – Так, є.
Відповіді можуть бути також повними:
Are you tired? – Ви втомилися? – Yes, we are tired. – Так, ми втомилися.
Is she happy? – Вона щаслива? – Yes, she is happy. – Так, вона щаслива.
Are they in the room? – Вони у кімнаті? – Yes, they are in the room. – Так, вони у кімнаті.
Are they able to read in English? – Вони вміють читати по-англійськи? – Yes, they are able to read in English. – Так, вони вміють читати по-англійськи.
Is there a pencil on the desk? – На столі є олівець? – Yes, there is a pencil on thr desk. – Так, на столі є олівець.
Is there a bench in front of the house? – – Перед будинком є лавиця? – Yes, there is a bench in front of the house. – Так, перед будинком є лавиця.
Are there trees in the park? – У парку є дерева? – Yes, there are trees in the park. – Так, у парку є дерева.
Звісно, відповіді можуть бути і негативними, і так само короткими або повними:
Are you tired? – Ви втомилися? – No, we are not. – Ні, (не втомилися).
Або: No, we are not tired. – Ні, ми не втомилися.
Is she happy? – Вона щаслива? – No, she is not. – Ні, (не щаслива).
Або: No, she is not happy. – Ні, вона не щаслива.
Are they in the room? – Вони у кімнаті? – No, they are not. – Ні, (не в кімнаті).
Або: No, they are not in the room. – Ні, вони не в кімнаті.
Are they able to read in English? – Вони вміють читати по-англійськи? – No, they are not. – Ні, (не вміють).
Або: No, they are not able to read in English. – Ні, вони не вміють чит ати по-англійськи.
Is there a pencil on the desk? – На столі є олівець? – No, there isn’t. – Ні, немає.
Або: No, there isn’t a pencil on thr desk. – Ні, на столі немає олівця.
Is there a bench in front of the house? – Перед будинком є лавиця? – No, there isn’t. – Ні, немає.
Або: No there isn’t a bench in front of the house. – Ні, перед будинком немає лавиці.
Are there trees in the park? – У парку є дерева? – No, there aren’t. – Ні, немає.
Або: No, there aren’t trees in the park. – Ні, у парку немає дерев.
(To be continued)
Exercise 3. Прочитайте уважно наступний текст, потім прослухайте його на аудіофайлі L 32 – 3, і якщо переконаєтесь, що Ви читаєте і вимовляєте усе правильно, розкажіть на основі цього тексту щось про себе, або про своїх рідних, друзів чи колег. Усе це робіть вголос, аби відпрацювати свої комунікативні навички.
The hobbies
Jack is a very busy man. He doesn’t have much free time. But he has many hobbies. He likes to play computer games. He also likes to read books and magazines.
Jack’s sister Natalya has many hobbies too. She likes to watch TV and listen to music. She also likes to go shopping.
Jack and Natalya have many friends. They often hang out with them at the weekend. They like to spend much time together.
In winter Jack likes to ski and skate.
In summer Natalya often goes to the beach. Her boy-friend Steve likes to swim and play volleyball.
A hobby (е ГОбі) – хобі, у множині – hobbies (ГОбіз)
Free time (фріі тайм) – вільний час
… doesn’t have much free time (…дазнт ГЕв мач фріі тайм) – …не має багато вільного часу
Many (мЕні) – багато
To watch TV (ту уОч тіі-віі) – дивитися телевізор
To listen to music (ту лісн ту мйуузік) – слухати музику
To hang out with (ту ХЕНг аут) – проводити час з кимось і в якомусь місці; тусуватися
At the weekend (ет ðе уіікенд) – у вихідні, на уікенд
Winter (уінте) – зима
Summer (саме) – літо
A beach (е бііч) – пляж
Volleyball (вОлібоол) – волейбол
To spend (spent) – проводити (час, відпустку, канікули і т. п.)
They like to spend their vacation in the South. – Вони люблять проводити канікули на півдні.
They spent their summer vacation in the South. – Вони провели літні канікули на півдні.
To ski (ту скіі) – ходити на лижах
To skate (ту скейт) – кататися на ковзанах
Неправильні дієслова
Оскільки сьогодні ми маємо ще одне неправильне дієслово – to spend, то скористаємось нагодою повторити неправильні дієслова, які ми вже встигли вивчити:
To become (became)
To come (came)
To fly (flew)
To go (went)
To send (sent)
To spend (spent)
Прослухайте аудіофайл L 32 – 4.
Exercise 4. Вправа на вдосконалення навичків читання і мовлення. Прочитайте наступні слова і складіть самостійно якомога більше речень з кожним із цих слів (вправу виконуйте усно і обов’язково – вголос; можна і письмово, але лише після того, як Ви добре начитеся читати усі слова і використовувати у реченнях):
About; an address; afternoon; ago; an airplane.
Нижче я наводжу свої приклади з цими словами. Так самі робіть і Ви (усно). Чим більше власних речень Ви зможете сказати самостійно, тим краще!
Examples:
The film is about the Second World War. – Фільм (розповідає) про Другу Світову війну. (Дослівно: фільм є про Другу Світову війну).
What is the book about? – Про що книга?
What is the film about? – Про що фільм?
What would you like to talk about? – Про що би Ви хотіли поговорити?
I sent a letter to his new address. – Я відправив листа за його новою адресою.
In the afternoon they often go to the swimming-pool. – Після обіду вони часто ходять у басейн.
Two years ago they lived in Great Britain. – Два роки тому вони жили у Великобританії.
Не забувайте ретельно повторювати вивчений у попередніх уроках матеріал. Кожне речення повторюйте стільки разів, скільки вважаєте за необхідне, аж доки не переконаєтесь, що добре засвоїли матеріал. Лише після цього переходьте до чергового уроку.
Good luck!