З початку року платники району перерахували до бюджету 70,6 млн.гривень податку на доходи фізичних осіб. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшились на 9,7 млн.гривень. Про це повідомила начальник ДПІ у Галицькому районі Олександра Верещак.
За словами посадовиці, відповідно до норм Бюджетного кодексу в 2015 році 25 відсотків податку на доходи фізичних осіб надходить до Державного бюджету, 75 відсотків залишається на місцях. Так, за січень-листопад до місцевого бюджету Галицького району надійшло майже 53 млн.гривень ПДФО, в тому числі у листопаді – 5,2 млн.гривень. Найбільші суми цього податку надійшли від підприємств паливно-енергетичної галузі, бюджетних установ, житлово-комунальних підприємств.
Нагадаємо, з 17.11.2015 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», яким затверджено нову форму податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкцію щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Яка передбачена відповідальність за непроведення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкових соціальних пільг?
Відповідно до п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-ІV із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) роботодавець платника податку зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:
а) за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;
б) під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ;
в) під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму грошових зобов’язань, якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених ПКУ, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (п.п. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПКУ)
Пунктом 123.1 ст. 123 ПКУ визначено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання платника податків на підставах, визначених, зокрема, п.п. 54.3.5 п. 54.3 ст. 54 ПКУ,
тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов’язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування
тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Згідно з п. 119.2 ст. 119 ПКУ неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі
1020 гривень.
Передбачені цим пунктом штрафи не застосовуються у випадках, коли недостовірні відомості або помилки у податковій звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ст. 169 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог
ст. 50 ПКУ.
Враховуючи викладене вище, чинним законодавством не передбачено відповідальності за нездійснення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкової соціальної пільги, якщо за наслідками цього не виникло недоплати податку на доходи фізичних осіб та відсутні помилки в звітності.
Однак, якщо під час проведення перевірки контролюючий орган виявляє недоплату, яка виникла у результаті нездійснення податковим агентом перерахунку сум доходів і сум податкової соціальної пільги, такий контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов’язання, яку повинен сплатити податковий агент та застосовує до такого податкового агента штрафні санкції, передбачені п. 119.2 ст. 119 та п. 123.1 ст. 123 ПКУ.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 103.26).
Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться
Платник податку на додану вартість зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН). Такий порядок встановлено пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Податковий кодекс України).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Згідно із пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 із змінами та доповненнями, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до ЄРПН здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до ЄРПН.
Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Враховуючи зазначене, реєстрація податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Терміни реєстрації податкових накладних в ЄРПН, якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, не переносяться.
Порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям – платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у розмірі, визначеному статтею 120 прим. 1 Податкового кодексу України.
ДПІ у Галицькому районі