Нагадаємо, з 11 січня цього року міграційна служба почала видавати паспорти громадянина України у вигляді пластикової картки, яку європейці називають ID-карткою.
Новий документ зручніший за паперовий аналог. Завдяки вбудованому електронному чіпу таку картку практично неможливо підробити, а у разі втрати, ніхто не зможе нею скористатися. Окрім того, запровадження ID-картки відкриває нові можливості для створення електронних сервісів та спрощення надання адміністративних послуг.
Паспорти нового зразка видаватимуть безкоштовно усім громадянам України, які їх отримують уперше, й досягли 16 років. Для їх оформлення потрібно подати ксерокопії паспортів батьків, а також копію свідоцтва про народження дитини та фотографію.
В ID-картку вносять такі дані: назва держави; назва документа; ім’я особи; стать; громадянство; дата народження; унікальний номер запису в реєстрі; номер документа; дата його видачі; уповноважений суб’єкт, який видав документ; місце народження; від-цифровані образ обличчя та підпис особи. Також за письмовим клопотанням заявника може бути внесена додаткова змінна інформація, передбачена законодавством.
Завідувач Богородчанського РС УДМС Василь Паньків зазначає: «На сьогодні ми прийняли 30 заяв на оформлення ID-карток. Ще 8 документів уже готові та чекають своїх власників. Наразі до перших паспортів видається довідка про реєстрацію місця проживання/перебування особи. Заяви від дорослих поки не приймаються, адже система ще не відпрацьована і немає можливості зчитувати ID-картки. Кабмін тим часом розробляє норми, згідно з якими буде оцінюватися виготовлення втраченого чи пошкодженого паспорта. Коли ці норми будуть затверджені, почнемо приймати заяви від усіх охочих отримати ID-картку”.
Та, згідно з чинним законодавством, паспорт громадянина України у формі книжечки має необмежений термін дії, а тому навіть після впровадження паспортів нового зразка такі паспорти залишаться чинними. Замінювати їх на пластикові можна, проте це не обов’язково.