Зловмисники налагодили діяльність шахрайського call-центру на території Донеччини й виманювали гроші у громадян за допомогою так званого вішингу.
Про це повідомляє Кіберполіція
Вішинг – це вид телефонного шахрайства з використанням методів соціальної інженерії, пов’язаний з виманюванням реквізитів банківських карток або іншої конфіденційної інформації, спонуканнями до переказу коштів на картку злодіїв за допомогою голосових дзвінків тощо.
Зокрема, шахраї телефонували громадянам під виглядом працівників служби безпеки банків і повідомляли про начебто підозрілі фінансові операції з їхніми картками. У процесі розмови фігуранти переконували людей виконати їхні інструкції та вказівки, в результаті чого отримували повний доступ до онлайн-банкінгу жертв. Надалі грошові кошти з рахунків потерпілих зловмисники перераховували на картки дропів та переводили в готівку.
Наразі встановлено 24 громадянина України, які постраждали від дій шахраїв. Сума збитків перевищує 3 мільйони гривень.
Правоохоронці провели санкціоновані обшуки за місцями мешкання фігурантів. Вилучено мобільні телефони, сім-картки, банківські картки, чорнові записи та документацію, що підтверджує їхню протиправну діяльність.
Слідчі оголосили чотирьом учасникам організованої групи підозру за ч. 4, 5 ст. 190 Кримінального кодексу України (Шахрайство). Трьом з них судом обрано запобіжні заходи у вигляді нічного домашнього арешту. Підозрюваним загрожує до дванадцяти років позбавлення волі з конфіскацією майна.
Наразі тривають слідчі дії для встановлення повного кола осіб, причетних до шахрайської схеми, точної кількості потерпілих та остаточної суми завданих збитків. Можлива додаткова кваліфікація дій зловмисників.