Онлайн TV FM радіо FM пауза

Роботаксі та ШІ захоплюють робочі місця в Китаї. Відео

Новини

Від роботаксі до автошкіл, де замість інструкторів використовують штучний інтелект. Китай переходить на технології, через які тисячі людей можуть утратити роботу. В Ухані нині ця тема актуальна як ніколи. Тут з’явилися безпілотні таксі Apollo Go. Вони працюють цілодобово, пропонуючи швидкі та недорогі поїздки.

На місці водія нікого немає. Але є куратор, який стежить за поїздкою з центру обслуговування. Місцеві таксисти кажуть, що безпілотні таксі вже вплинули на їхні прибутки.

Водночас цей сервіс обіцяє збільшити парк авто в Ухані до 1000, а ще зайти до 100 міст Китаю до 2030 року. А в Пекіні інструктори однієї з найбільших автошкіл Китаю стежать за учнями, які їдуть у 610 авто, віддалено з офісу.

Машини обладнано штучним інтелектом, GPS та датчиками, щоб оцінювати учнів за кожне повертання та гальмування. Вони отримують зворотний зв’язок у реальному часі, зокрема кількість успішних спроб паралельного паркування.

Автошкола почала автоматизовувати навчання у 2019 році. Відтоді кількість працівників зменшили вдвічі. Тепер на кожні 20 учнів вистачає трьох інструкторів. До того ж перш ніж сісти за кермо, усі учні проходять навчання на симуляторах віртуальної реальності.

«Досвід наших учнів та успішність під час складання іспитів на водіння поліпшилися, а витрати на робочу силу для нас знизилися. Загалом результат був позитивним», – розповідає Чжан Ян, працівник школи водіння.

У червні влада КНР видала дозвіл на тестування провідних систем безпілотного водіння на громадських дорогах дев’ятьом автовиробникам. А в липні Пекін оприлюднив проєкт правил використання автономних авто як громадського транспорту й таксі.

Експерти кажуть, що може минути 5-10 років, перш ніж інновації Apollo Go стануть загрозою для робочих місць у країні. Проте штучний інтелект уже починає завдавати реальної економічної шкоди китайським працівникам та споживачам.

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua