Недосконалі норми законодавства не забезпечили повною мірою рівних умов всім кандидатам до місцевих рад. Внаслідок далекого до досконалості принципу утворення територіальних виборчих округів, кандидатам у депутати місцевих рад рівня міських рад міст обласного значення, районних рад і обласної ради не було забезпечено рівних умов конкурентної боротьби, оскільки механізм утворення виборчих округів не давав можливості утворити їх з пропорційно рівною кількістю виборців.
Особливо разюча відмінність за кількістю виборів між територіальними виборчими округами була під час організації і проведення виборів до районних рад, де різниця між найменшим і найбільшим виборчим округом сягала декількох тисяч виборців. Цей недолік, запровадженої чинним законом виборчої системи, мав негативний вплив при розподілі мандатів у радах, оскільки на рейтингове місце кандидата у виборчому партійному списку впливає відсоток отриманих голосів. Таким чином передбачені законом механізми утворення територіальних виборчих округів і розподілу мандатів у радах зрівняли між собою відсоток голосів, отриманих кандидатом у територіальному виборчому окрузі з кількістю виборців у декілька тисяч і відсоток голосів виборців, отриманих кандидатом у виборчому окрузі з кількістю у декілька сотень. Значна відмінність між територіальними округами за кількістю виборців негативно впливала на дотримання принципу рівноправності голосів.
Крім того, під час моніторингу виборчого процесу виявлено недосконалу процедуру застосування норми законодавства щодо скасування реєстрації кандидатам, які одночасно балотуються на різних рівнях виборів від різних суб’єктів висування, внаслідок чого ця норма не була застосована до всіх кандидатів. Це пов’язано з тим, що Закон «Про місцеві вибори» не зобов’язує сільські й селищні територіальні комісії подавати відомості ЦВК про зареєстрованих кандидатів, внаслідок чого територіальні виборчі комісії отримали неповні відомості про кандидатів, які порушили процедуру висування кандидатів, та не мали можливості скасувати їм реєстрацію. Таким чином кандидати, що одночасно від різних суб’єктів балотувалися до сільських чи селищних рад та рад іншого рівня, змогли уникнути скасування реєстрації, а кандидатам, які одночасно від різних суб’єктів висування балотувалися до рад рівня міської, районної і обласної – реєстрація була скасована.
До дня голосування найтиповішими порушеннями, які фіксували спостерігачі ОПОРИ, були: розміщення агітації у заборонених місцях, поширення друкованих матеріалів агітації без необхідних відомостей та агітація посадовими особами з використанням ресурсів органів влади за місцем роботи, які мають ознаки зловживання адміністративним ресурсом. Фіксувалися також випадки застосування «чорного піару», проте системних і масових ознак це порушення принципу чесної конкурентної боротьби не мало. Виявленні напередодні голосування порушення правил ведення агітації не мали впливу на організацію голосування та результати голосування.
У день голосування на виборчих дільницях спостерігачі ОПОРИ зафіксували друковані матеріали з ознаками агітації, виявила спроби винесення бюлетеня за межі виборчої дільниці чи приміщення для голосування та розміщення скриньок для голосування не в полі зору членів ДВК. Спостерігачі також повідомляли про низку інших проблем під час організації голосування та встановлення підсумків голосування. Зокрема, у день голосування спостерігачі повідомляли про помилки у змісті бюлетенів, які територіальними виборчими комісіями не були вчасно усунуті.
У місті Коломиї зафіксований випадок, коли на виборчій дільниці № 261005, де одночасно відбувалося голосування по 17 і 18 територіальних округах до Коломийської міськради, виборцям 17 територіального виборчого округу видали 37 бюлетенів за кандидатів, які балотувалися у 18 виборчому окрузі. Внаслідок цього у скриньках для голосування було виявлено на 37 бюлетенів більше, ніж отримано виборцями з 18 виборчого округу, і відповідно, на 37 бюлетенів менше, ніж отримали виборців 17 виборчого округу. Тому, на думку спостерігачів, на даній ДВК неможливо було встановити коректні результати голосування по зазначених виборчих округах, проте міською ТВК протоколи ДВК про підрахунок голосів були прийняті і дані цих протоколів враховані при встановленні підсумків голосування на виборах депутатів Коломийської міської ради.
Спостерігачі також виявляли недоліки, внаслідок яких затягнувся в часі процес встановлення територіальними виборчими комісіями підсумків голосування. Це пов’язано з тим, що ТВК не були забезпечені програмним забезпеченням автоматичної обробки даних протоколів ДВК про підрахунок голосів та з тим, що під час прийому протоколів ДВК низка з них поверталась на уточнення через виявлення технічних помилок при заповненні протоколів про підрахунок голосів. Крім того, помилки у протоколах про підсумки голосування з виборів депутатів обласної ради в межах виборчих округів допускали районні та міські ТВК, внаслідок чого обласна виборча комісія повертала цілу низку протоколів на уточнення.
Під час уточнення Галицькою виборчою комісією протоколів про підсумки голосування до обласної ради, спостерігачі ОПОРИ виявили розбіжності у протоколах ДВК № 260130, 260151, 260146, 160107, які неможливо було усунути без повторного підрахунку голосів. Проте Галицька районна ТВК прийняла рішення про повторний підрахунок голосів лише на виборчій дільниці №20130, але, не виконавши, його склала уточнені протоколи про підсумки голосування з виборів обласної ради, які були прийняті обласної виборчою комісією та враховані нею при встановленні підсумків голосування на виборах депутатів Івано-Франківської обласної ради.
Зважаючи на вищенаведене та на загальні тенденції під час організації проведення виборів та під час встановлення результатів голосування, не можливо оцінити місцеві вибори як такі, що повністю відповідали належним стандартам та забезпечували конкурентні умови для всіх кандидатів до місцевих рад. Порівнюючи якість організації місцевих виборів 2015 року з якістю організації місцевих виборів 2010 років, ОПОРА змушена констатувати, що кардинального поступу у цього напрямку не відбулось.