За результатами моніторингу за 4 місяці 2016 року, Івано-Франківськ зайняв шосте місце по Україні за кількістю допорогових закупівель.
У цьому році регіональних чиновників спіткали дві новини: хороша і погана. З одного боку — у зв’язку з децентралізацією в бюджетах стало більше грошей. З іншого — витрачати їх довелось через нову систему Prozorro. А при такому розкладі на заздалегідь розписаний тендер може залетіти якийсь неочікуваний учасник із сусіднього села — пишуть Наші гроші.
Коротше, склалась якась дурнувата ситуація, коли ніби гроші є, але ти не можеш гарантувати кумові, що саме він їх отримає.
Вихід із скрути був знайдений через «допороги».
Річ у тому, що закон дозволяє купувати без електронних аукціонів товари та послуги дешевше 200 тис. гривень і роботи нижче 1,5 млн. гривень.
Зважаючи не це, а ще на нові доходи (у деяких містах вони зросли на 100 відсотків) — тут мерам карта і підвалила. І вони почали активно витрачати гроші на дороги, утеплення будинків, ремонт дахів і таке інше, тобто на комуналку. Варто зауважити, що, як правило, усі ці роботи – є найскладнішими для перевірки. Бо не кожен журналіст чи депутат зможе оцінити марку покладеного асфальту чи порахувати кількість використаної цегли. Фактично єдиним реальним «перевіряльником» є в таких випадках конкуренція.
Тому експерти Центру «Ейдос» провели моніторинг всіх департаментів житлово-комунального господарства обласних центрів. Ми порівняли, скільки грошей пройшло на комуналку через Prozorro і скільки через допорогові позаконкурсні закупівлі. Період моніторингу: серпень — листопад 2016 року.
У Франківсьу витратили 54,3 млн грн без конкурсу, і лише 17,9 млн грн — через систему Prozorro.
Джерело: діловий журнал Мега