Дизайнер Камільйо Моралес переробляє пластикові пакети для покупок, обрізки тканини та багато чого іншого перетворює на сумки, одяг та аксесуари.
Недавно він почав використовувати й вінілові рекламні банери, які вивішують кандидати на виборах. Наприклад, ті, на яких зображена Клаудія Шейнбаум — колишній мер Мехіко, яку обрали першою жінкою-президентом країни.
Увесь рік Моралес зривав повсюдні банери й кроїв з них великі сумки-шопери. Він продає їх за ціною від 5 до 30 доларів.
«Я почав це робити, бо їхній вигляд мені набрид. Спочатку я збирав їх без чіткої мети. Пізніше почав робити з них подарункові сумки для клієнтів», – розповідає Камільйо Моралес, дизайнер.
Найдешевші сумки Камільйо — просто білі. А найдорожчі — колаж з очей Клари Бругади. Це кандидат від керівної партії, яка стане наступним мером Мехіко.
«Раніше я жартував, що ці банери ростуть із ліхтарних стовпів. Наприклад, уночі я один зняв, а вранці з’явився інший. Я почав збирати їх рік тому, бо виборча кампанія почалася надто рано», – каже Камільйо Моралес, дизайнер.
За законом про вибори, політичні партії мають чотири дні після закінчення виборів, щоби прибрати свою рекламу. Але зазвичай щось залишається.
Як показують дані, лише в Мехіко цього сезону виготовили 10 тисяч тонн політичної реклами. Пізніше вся вона стала сміттям.
«Ми маємо вимагати від політиків припинити використовувати цей матеріал, бо його дуже важко переробляти, і він не розкладається. Він має логотип, що придатний для вторинного перероблення. Але оскільки його зроблено з двох полімерів, цей процес складний і дорогий», – наголошує Камільйо Моралес, дизайнер.
Були й інші спроби перероби банери. Деякі перетворювали їх на лежаки для собак або на намети для мігрантів.