Лікар може дистанційно консультувати пацієнта чи створити електронний рецепт на “Доступні ліки” без особистого візиту. Для цього він може давати свій особистий номер, але не зобов’язаний.
Відповідно до наказу МОЗ №504 сімейний лікар надає допомогу під час особистого прийому пацієнта безпосередньо в медичному закладі. Разом із тим лікар має право допомогти хворому за місцем його проживання або в телефонному режимі – втім виключно у свої робочі години. Зазвичай зв’язок із лікарем підтримується через телефонний дзвінок до реєстратури або робочий телефон лікаря в кабінеті.
Якщо лікар надав особистий номер, не варто зловживати дзвінками та повідомленнями. Потрібно заздалегідь узгодити, в яких ситуаціях та в який час можна звертатися. Також не зайвим буде домовитись про спосіб комунікації: дзвінок чи повідомлення. Не варто надсилати лікареві аудіо- та відеоповідомлень, їх не завжди зручно прослуховувати.
Якщо лікар не відповідає на дзвінок, вірогідно, він зайнятий іншими пацієнтами. Звертайтатись потрібно лише у робочі години лікаря. Адже послуги, які надають сімейний лікар, терапевт і педіатр, не належать до екстрених.
Якщо утрапився терміновий випадок, а у лікаря вихідний – звертатись необхідно до амбулаторії: там постійно є черговий медпрацівник, який надасть первинну допомогу. У випадку загрози здоров’ю та життю – слід телефонувати 103.