Головне управління ДФС в Івано-Франківській області нагадує, кампанія декларування у 2016 році має свої відмінності від попередніх років.
Зміни внесені до Податкового кодексу України щодо поширення на фізичних осіб порядку оподаткування доходів військовим збором передбачають визначити за результатами 2015 року у річній декларації податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.
Звертаємо увагу, що декларування доходів у 2016 році фізичні особи – платники податків здійснюють за новою формою декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859, цим наказом затверджена також Інструкція щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Нагадаємо, громадяни, яким необхідно подати річну декларацію про майновий стан і доходи за 2015 рік, мають право до 1 березня звернутися з запитом до органу фіскальної служби з проханням надати роз’яснення щодо заповнення такої Декларації. Така послуга надається заявнику безоплатно. Податкова декларація про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2015 році, подається до 1 травня 2016 року за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними.
Громадяни, які бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки мають право надавати річну податкову декларацію протягом всього поточного року – включно по 31 грудня 2016 року.
Щодо запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального
Система електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) запроваджується з 1 березня 2016 року.
Юридичні особи та фізичні особи – підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального (далі – платники податку) до початку здійснення реалізації пального.
Для реєстрації платником податку до початку здійснення реалізації пального необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J(F)1310301 (далі – Заява).
Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку виключно в електронному вигляді засобами електронного зв’язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.
Електронні формати Заяви та інших документів в рамках СЕАРП розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.
Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).
Підтвердженням про отримання контролюючим органом Заяви є перша квитанція (квитанція про доставку). Після автоматичної обробки Заяви платнику не пізніше наступного робочого дня направляється друга квитанція.
В другій квитанції зазначається інформація про результати розгляду, а саме:
повідомлення про реєстрацію особи платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального (далі – Реєстр платників);
або повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, порядку заповнення і подання Заяви.
Звертаємо увагу, що у разі подання Заяви до 01.03.2016 датою реєстрації платником податку осіб, якими подані такі заяви, є дата, що відповідатиме першому дню перехідного періоду – 01.03.2016.
Особа, яка зареєстрована платником податку може направити до ДФС засобами електронного зв’язку в електронному вигляді запит для отримання витягу із Реєстру платників за формою J(F)1302501 (далі – Запит).
Не пізніше наступного робочого дня після отримання запиту ДФС направляє особі засобами електронного зв’язку в електронному вигляді витяг із Реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру платників.
Також переглянути інформацію з Реєстру платників можливо в оновленому «Електронному кабінеті платника» (відкрита та закрита частини/Інформація з Реєстрів ДФС/Реєстр платників акцизного податку).
Інформація про реквізити відкритого електронного рахунка ДФС буде надіслано платнику податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття у вигляді повідомлення.
У разі виникнення питань, пов’язаних із запровадженням СЕАРП платники мають можливість звернутися за багатоканальним телефоном: 0-800-501-007. Інформація надається щоденно у робочі дні з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хвилин.
ДПІ у Галицькому районі