Онлайн TV FM радіо FM пауза

Франківець віддав шахраям 15 000 гривень

Регулярні застереження правоохоронців про форми та методишахраїв, які видурюють у громадян кровно зароблені гроші не дають результатів. Люди і далі беззастережно віддають гроші у руки аферистів, навіть не сумніваючись у брехливій інформації.

Однією з найпоширеніших схем, яку використовують шахраї, – є операції з банківськими картками, внаслідок яких довірливі користувачі залишаються без своїх заощаджень.

Так 13 грудня близько 14:30 до Івано-Франківського відділу поліціїзвернувся 55-річний місцевий мешканець. На його мобільний телефон о 23 годині 30 хвилин подзвонив невідомий, який представився співробітникомбанку та попросив співрозмовника надати номер кредитної картки, щобначебто збільшити ліміт. Після телефонного дзвінка «працівника банку» на телефон заявника почали надходити смс-повідомлення з кодами, а потімйому знову зателефонував невідомий, якому довірливий господар карткиназвав їх. Згодом заявник перевірив стан свого рахунку та побачив, що звідтизникли гроші в сумі понад 15000 гривень. Ні нічний час, ні допитування коду ні інші дані особистого рахунку, нічого не насторожило чоловіка.

За цим та подібними фактами правоохоронці проводять пошуки, спрямовані на встановлення особи зловмисників. Проте, зрозуміло, такі факти краще упередити, ніж встановити шахраїв, які працюють у віртуальному просторі.

У зв’язку із цим правоохоронці звертаються до громадян із проханням бутибільш обачними та не довіряти будь кому. Аби не стати ошуканими запам’ятайте наступні правила:

– для отримання переказу відправнику потрібно знати тільки номер картки іваше ім’я. Паспортні дані, ідентифікаційний персональний номер, датанародження і термін дії картки при цьому не потрібні. Якщо ви домовляєтеся,наприклад, про продаж товару – не називайте покупцеві ніяких зайвихособистих даних;

– якщо вам дзвонять нібито з банку і просять назвати особисті відомості – цепривід насторожитися. Якщо ви сумніваєтеся, чи дійсно вам телефонуєсправжній співробітник – запитайте, коли і в яке відділення ви можетепідійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;

– банки не здійснюють ідентифікацію власника картки при вихідному дзвінку- тільки якщо ви самі дзвоните в банк;

– яке б СМС-повідомлення ви не отримали від банку – завжди читайте йогозміст;

– ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, атакож знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашоїкартки, а також секретні одноразові коди;

– ніколи не розголошуйте свій пін-код стороннім особам, у тому числіродичам. Банківські працівники не мають права запитувати у вас пін-код. Незаписуйте пін-код на картках;

– якщо працівник банку (або особа, що представилася ним) пропонує вам по телефону допомогти в проведенні якихось дій з картою (наприклад,активувати в банкоматі) – наполягайте на проведенні їх у відділенні банку;

– не розміщуйте в соціальних мережах номер мобільного, прив’язаного добанківської карти, не вказуйте дату народження, адресу та іншу особистуінформацію.

Якщо ви підозрюєте, що відомості картки потрапили до шахраїв, або вжевиявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку.Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк необхідно написатизаяву в поліцію.

А яка ваша реакція?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
rai.ua