Бюджет Бурштина недоотримує 66 мільйонів гривень – Ольга Галабала
У разі, якби податки, які сплачує Бурштинська ТЕС розподілялись справедиво, бюджет міста Бурштин отримав би додатково 65.7 млн гривень. Для порівняння, увесь нинішній бюджет міста – 73 млн. гривень.
Про це заявила член Ради партії “ВОЛЯ” Ольга Галабала під час громадських обговорень у місті Бурштині, що відбулись за ініціативи партії “ВОЛЯ”.
У випадку, якщо б податки з Бурштинської ТЕС розприділялились справедливо, то бюджет Бурштина отримав би:
– 15 млн. гривень податку з доходів фізичних осіб (ПДФО),
– 3,7 млн. гривень податку за використання водних ресурсів,
– 46 млн. гривень екологічного податку та
– приблизно 1 млн.грн. податку за землю.
У 2014 році бюджет міста Бурштин отримав від Бурштинської ТЕС лише 157 тисяч грн. податку за землю.
Як зазначила політик, вся проблема в тому, що податки, які сплачує Бурштинська ТЕС, потрапляють в бюджет району і значна частина в бюджет селища Бовшів.
Як приклад Галабала навела податок за шкідливі викиди в атмосферу Бурштинською ТЕС.
“Згідно з офіційними документами, які нам надала Бурштинська ТЕС, можна побачити, що підприємство в минулому році сплатило понад 186 мільйонів гривень за шкідливі викиди у повітря. Це вдвічі більше ніж бюджет Бурштина. Але довколишні села та місто Бурштин коштів з екологічного податку майже не отримали. Кошти сплачуються в бюджет Бовшев », – розповіла Галабала.
“Загалом у 2015 році бюджет Бурштина має отримати 500 гривень екологічного податку за викиди в повітря. Тобто за всю ту шкоду здоров’ю, за всі ті отруйні речовини, якими дихають мешканці міста вони отримують як компенсацію за шкоду – 500 грн.», – додала політик.
Політик вважає такий стан речей несправедливим. – «Є проблема законодавча. Згідно з законом, екологічний податок сплачується за місцем розташування джерела забрудення, тобто труб, які розташовані в селищі Бовшів. Ми будемо ініціювати законодавчі зміни, щоб це виправити. Але є і проблема, яку створює Галицька районна рада. Справа в тому, що екологічний податок розподіляється між державним бюджетом – 37 млн. грн., обласним бюджетом – 102 млн.грн. та бюджетом селища Бовшів – 46 млн.грн. Потім більшість цих грошей в бюджету селища Бовшів вилучає Галицький район. І Бурштин, а також навколишні села ніяких коштів не отримують».
Також підприємство в минулому році сплатило понад 7 млн 600 тис. грн збору за використання водних ресурсів. Це кошти сплачені в бюджет Галицького району. Але згідно з новими змінами до Бюджетного кодексу – 50% рентної плати за використання водних ресурсів повинні залишатись в бюджеті міста обласного значення.
“Це означає, що в бюджеті Бурштина мало б залишитись майже 4 мільйони гривень. В проекті бюджету Бурштина на 2015 рік ми не побачили запланований дохід від використання води”, – говорить Галабала.
Є проблема з сплатою земельного податку за землі, які займає Бурштинська ТЕС. Зараз частина земель, якими користується ТЕС надані ще за актами користування 1964 року. Відповідно, земельний податок сплачується мізерний. А частина земель, близько 3 гектарі, ще досі не виділена Буртинською міськрадою і з них місто також не отримує податку. Якщо ці всі питання привести в порядок, то місто буде отримувати щонайменше 1 млн.грн. земельного податку від Бурштинської ТЕС.
Також «ВОЛЯ» підозрює у корупційних схемах комунальне підприємство «Житловик», яке купляє теплоенергію в Бурштинської ТЕС та продає мешканцям Бурштина за завищеною ціною.
“КП “Житловик” купляє теплоенергію в Бурштинської ТЕС за вартістю 212 грн за 1 Гкал, а продає мешканцям міста за 287 грн. КП “Житловик” мало б робити націнку не більше 10 %, тобто мешканці міста мали б платити 233 гривні, а не 287 гривні”, – розповіла Галабала, і додала, що “ВОЛЯ” направила звернення до комунального підприємства, щоб вияснити причини завищення тарифів.
Нагадаємо, що 27 березня на сесії Івано-Франківської обласної ради народний депутат від “ВОЛІ” Юрій Дерев’янко вніс пропозицію створити тимчасову слідчу комісію в обласній раді для перевірки надходжень податків до бюджетів з великих підприємств, таких як Бурштинська ТЕС. Створення відповідної комісії відбудеться спільним розпорядження голови ОДА і голови облради.