Сім’я Фабіано Помпеї з 1948 року щодня відчиняла свій газетний кіоск, що біля величної базиліки Святого Іоанна Латеранського в Римі. Раніше це був успішний бізнес. Але тривалий спад продажу газет змусив багато кіосків закритися.
Така ж доля спіткала й бізнес цієї сім’ї.
«До певного моменту можна йти на жертви, але якщо мало заробляєш або навіть утрачаєш гроші, краще закритися й робити щось інше, навіть якщо це завдає болю. Щоночі мені сниться мій кіоск, бо він у моєму серці», – каже Фабіано Помпеї, житель Рима.
За оцінками галузевої організації Snag, за останні 20 років закрилося дві третини новинних кіосків Італії. Залишилося лише близько 12 тисяч.
Основна причина — падіння продажу газет, які становили основний дохід. У 2004 році в кіосках щодня продавали понад 9,5 мільйонів газет. До січня 2024 року цей показник упав до 950 тисяч.
Кіоск Стефано ді Персіо розташований поруч з офісом найбільшої газети Рима. Раніше він продавав сотні газет щодня, тепер не більше ніж 50.
«Друковані медіа та видавнича справа майже вимерли. Доходи такі самі, як і тридцять років тому, але ціни зросли вчетверо. Усе коштує дорожче, а ти, як і раніше, заробляєш стільки ж», – наголошує Стефано ді Персіо, власник газетного кіоску.
Торгові автомати й туризм допомагають деяким кіоскам залишатися на плаву. Уряд також надає пільги. Але багато власників каже, що цього замало, щоб їх урятувати.